Akumulator kwasowo - ołowiowy w Tesli?

Blog
04.12.2017

A jednak! Tesla w swoich samochodach wykorzystuje baterie litowo – jonowe, składające się z modułów ogniw cylindrycznych.
Liczba modułów i ogniw jest zależna zależy od pakietu – np. w akumulatorach 85 kWh znajduje się 16 modułów, a w każdym z nich są 444 ogniwa.
Mimo to, każde auto posiada także jeden akumulator kwasowo – ołowiowy o napięciu 12 V, który zapewnia zasilanie elektroniki samochodu.

Ta informacja zaskoczyła naszą delegację, która odwiedziła zakład montażowy Tesla Motors w holenderskim Tilburgu. Co jeszcze kryją bramy fabryki?
Zakład produkcyjny w Tilburgu produkuje obecnie 20.000 pojazdów rocznie na powierzchni ok. 50.000 m2. W fabryce znajduje się również główny serwis oraz tor testowy, który oplata dokoła linię montażową w środku hali.
Zakład Tilburg służy jako ostateczny punkt montażu i dystrybucji samochodów Tesla model X sprzedawanych w Europie. Jest również europejską centralą serwisową części zamiennych. Tilburg jest idealnym miejscem, z uwagi na bliskość portu w Rotterdamie oraz wysoką jakość i dostępność infrastruktury transportowej. Doskonała sieć kolejowa i autostrada łączy Tilburg ze wszystkimi ważnymi rynkami. To wszystko sprawia, że części mogą być dostarczone do dowolnego miejsca w Europie w ciągu 12 godzin.
Nowoczesną linię montażową ma charakteryzować koncepcja Industry 4.0 czyli tzw. czwarta rewolucja przemysłowa mówiąca o współczesnym, wzajemnym wykorzystywaniu automatyzacji, przetwarzania i wymiany danych oraz technik wytwórczych. To urzeczywistnienie inteligentnej fabryki, w której systemy cyber-fizyczne sterują procesami fizycznymi, tworzą wirtualne (cyfrowe) kopie świata realnego i podejmują zdecentralizowane decyzje, a poprzez Internet rzeczy w czasie rzeczywistym komunikują się i współpracują ze sobą oraz z ludźmi.

Tak… Elon Musk działa na świat motoryzacji niezwykle inspirująco!